Feb 18, 2012

Ikke rødstrømpe, nei...


I DAG
farger jeg håret mitt

Alltid 
R Ø D T

og nå for tiden
med 
H E N N A 

helt naturlig hårfarge
 et brunaktig pulver som blandes ut med vann
lukter litt  l a k r i s  synes jeg

Klin det oppi hue
og la det virke så lenge du bare orker

INGEN
funky  k j e m i s k e  greier som gjør at håret detter av
om du skulle glemme tiden

Henna-maling er kanskje mest kjent
som maling som brukes til  
k r o p p s k u n s t 
Spesiellt av Indiske kvinner

Det er vel ikke noe nytt at jeg lar meg
FASCINERE
av kroppskunst


V A K K E R T 
rett og slett

Jeg ønsker meg sånn en gang

Men sitter jeg foran 
peisen
med kaffekoppen i hånda
og
gjørme i håret




2 comments:

  1. Sitter det i lenge? husker tysklæreren min gjorde det med henna :)

    ReplyDelete
  2. det sitter såpass lenge at håret rekker å vokse ut før jeg farger det på nytt :)

    ReplyDelete

Legg gjerne igjen en hilsen...